Prestaties en veiligheid

1.4 95 S&S Benzine

Deze robuuste, betrouwbare en zuinige motor is de instap-benzinemotor van Fiat Tipo.

70

Maximaal vermogen

KW (PK) BIJ TR/MIN

70 (95) bij 6000

127

Maimale koppel

CE - Nm (kgm) bij tr/min

127 bij 4500

182

Topsnelheid

(km/u)

12,4

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (s)

6,9*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 6,9

Max 7,1

161*

CO2 emissies

(g/km) (WLTP)

*Min 161

Max 165

Uitstootniveau van de motor

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

6 versnellingen

1.4 T 120 S&S Benzine

Deze robuuste, betrouwbare en zuinige motor is de instap-benzinemotor van Fiat Tipo.

80

Maximaal vermogen

KW (PK) BIJ TR/MIN

88(120) bij 5000

215

Maimale koppel

CE - Nm (kgm) bij tr/min

215 bij 2500

200

Topsnelheid

(km/u)

9,9

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (s)

6,9*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 6,9

Max 7,2

161*

CO2 emissies

(g/km) (WLTP)

*Min 161

Max 168

Uitstootniveau van de motor

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

6 versnellingen

1.3 MJ 95 S&S Diesel

Le moteur Diesel 1,3 l MultiJet est au cœur de la gamme Tipo et conjugue des performances de tout premier ordre à une faible consommation de carburant, et ce, quelles que soient les conditions d'utilisation.
La technologie MultiJet II innovante est capable de gérer jusqu'à 8 injections par cycle, optimisant ainsi la combustion, grâce à des technologies de plus en plus évoluées telles que le système IRS de régulation de l'injection de carburant, capable d'améliorer le processus de combustion tout en éliminant le bruit et en réduisant les émissions.

70

Maximaal vermogen

KW (PK) BIJ TR/MIN

70(95 bij )3750

200

Maimale koppel

CE - Nm (kgm) bij tr/min

200 bij 1500

181

Topsnelheid

(km/u)

12,5

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (s)

4,6*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 4,6

Max 4,6

120*

CO2 emissies

(g/km) (WLTP)

*Min 120

Max 121

Uitstootniveau van de motor

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

5 versnellingen

1.6 MJ 120 S&S Diesel

The 1.6-liter MultiJet diesel engine is at the heart of the Tipo range and combines world-class performance with low fuel consumption, whatever the conditions of use.
The innovative MultiJet II technology is capable of handling up to 8 injections per cycle, thus optimizing combustion, thanks to increasingly advanced technologies such as the IRS fuel injection control system, capable of improving fuel efficiency. combustion process while eliminating noise and reducing emissions.

88

Maximaal vermogen

KW (PK) BIJ TR/MIN

88(115) bij 3750

320

Maimale koppel

CE - Nm (kgm) bij tr/min

320 bij 1750

200

Topsnelheid

(km/u)

10.1

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (s)

5*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 5

Max 5,3

131*

CO2 emissies

(g/km) (WLTP)

*Min 131

Max 138

Uitstootniveau van de motor

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

6 versnellingen

1.6 MJ 120 S&S DCT Diesel

Le moteur Diesel 1,6 l MultiJet est au cœur de la gamme Tipo et conjugue des performances de tout premier ordre à une faible consommation de carburant, et ce, quelles que soient les conditions d'utilisation. La technologie MultiJet II innovante est capable de gérer jusqu'à 8 injections par cycle, optimisant ainsi la combustion, grâce à des technologies de plus en plus évoluées telles que le système IRS de régulation de l'injection de carburant, capable d'améliorer le processus de combustion tout en éliminant le bruit et en réduisant les émissions.

88

Maximaal vermogen

KW (PK) BIJ TR/MIN

88(115) bij 3750

320

Maimale koppel

CE - Nm (kgm) bij tr/min

320 bij 1750

199

Topsnelheid

(km/u)

11

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (s)

5,3*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 5,3

Max 5,5

139*

CO2 emissies

(g / km) (WLTP)

*Min 139

Max 144

Uitstootniveau van de motor

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

DCT 6

Eenvoud en gemoedsrust: de Fiat Tipo 5-deurs is standaard uitgerust met een aantal van de meest geavanceerde veiligheidssystemen die op dit moment beschikbaar zijn. Naast de 6 airbags en de elektronische stabiliteitscontrole ESP met de vertrekhulp op hellingen Hill Holder, beschikt hij over het antiblokkeersysteem van de wielen ABS met elektronische remkrachtverdeling EBD, mistlichten vooraan met bochtfunctie en een bandenspanningscontrolesysteem (TPMS).

Fiat Tipo hatchback - veiligheid

Fiat Tipo 5-deurs is uitgerust met 6 airbags (vooraan, zijdelingse airbags en gordijnairbags), zodat u op al uw verplaatsingen zeker bent van het hoogste veiligheidsniveau.

Fiat Tipo hatchback - Airbags

Dankzij het geavanceerde stabiliteitscontrolesysteem ESP geniet u van een maximale actieve veiligheid en een perfecte beheersing van het voertuig tijdens noodmanoeuvres of op gladde oppervlakken. Dit systeem heeft tal van functies: antislipsysteem tijdens accelereren en vertragen (ASR/MSR), noodremassistentie (PBA), aanhangerstabilisatie (TSC), vertrekhulp op hellingen (HSA), elektronische slingerbeperking (ERM) en tractiecontrole (TCS).

Fiat Tipo hatchback - ESC-systeem

Fiat Tipo 5-deurs is optioneel uitgerust met het Autonoom Noodremsysteem met radar AEB, dat potentiële botsingen detecteert en automatisch het remsysteem activeert op basis van de behoeften.

Fiat Tipo hatchback - autonoom noodremsysteem AEB

Het radarsysteem van Tipo 5-deurs detecteert de afstand tussen u en het voorliggend voertuig en grijpt in als deze onvoldoende is.

Fiat Tipo hatchback - adaptieve snelheidsregelaar ACC

Stel de maximale snelheid in die u niet wilt overschrijden en Tipo 5-deurs zorgt ervoor dat u tot aan uw bestemming onder deze limiet blijft.

Fiat Tipo hatchback - snelheidsbegrenzer.

Ongeacht uw snelheid grijpt het antislipsysteem ASR in op de remmen en het motormanagement om de tractie van Fiat Tipo 5-deurs, zelfs op gladde oppervlakken, te optimaliseren.

Fiat Tipo hatchback - antislipsysteem tijdens het accelereren ASR

Het Hill Holder-systeem helpt u bij het vertrekken op hellingen door de rem gedurende circa 2 seconden ingeschakeld te houden, zodat u op steile hellingen kunt wegrijden zonder dat u met de handrem hoeft te goochelen.

Fiat Tipo hatchback - vertrekhulp op hellingen Hill Holder

Dankzij uitvoerig gebruik van ultrasterk staal (ongeveer 80% van het totaal) en structurele lijm heeft Tipo 5-deurs een stijf en licht chassis uit één stuk. Dit resulteert in een beperkt gewicht, een hanteerbaar en dynamisch rijgedrag en een indrukwekkende robuustheid in geval van een aanrijding.

Fiat Tipo hatchback - chassis

De Fiat Tipo 5-deurs combineert een onafhankelijke voorwielophanging van het type McPherson en met elkaar verbonden wielen met dynamische zijdelingse controle achteraan. Hij mag er dan ook prat op gaan dat hij over een betrouwbaar, doeltreffend en licht ophangingssysteem beschikt.
Bovendien filteren de frequentieafhankelijke schokdempers de schokken efficiënter weg en beperken ze de slingerbeweging in bochten.

Fiat Tipo hatchback - McPherson-ophanging

Zelfs manoeuvres in beperkte ruimtes zijn kinderspel voor Tipo 5-deurs, dankzij een ongeziene draaicirkel van amper 11 meter.

Fiat Tipo hatchback - draaicirkel.