FIAT werkt opnieuw samen met de wereldberoemde Shaggy – de unieke stem achter de tijdloze schijf “Boombastic”. Voor de 30e verjaardag van het originele nummer nam Shaggy een moderne versie op en maakte hij een nieuwe videoclip waarin de Fiat Grande Panda een glansrol vertolkte. De bijhorende single, “Boombastic (Fantastic)”, verschijnt wereldwijd op 9 mei via Universal Music.
Geïnspireerd door het iconische nummer creëerde FIAT de nieuwe commercial voor de lancering van de vernieuwde Grande Panda. De boodschap: “Life is Pandastic”. De Grande Panda belichaamt de renaissance van het merk en markeert het begin van een nieuw tijdperk. Deze nieuwe “family mover” speelt een belangrijke sociale rol dankzij zijn flexibele, multi-energieplatform dat tegemoetkomt aan de noden en verwachtingen van diverse markten. Normaal verandert zo in iets fantastisch – of beter nog: Pandastisch.
Olivier Francois, CEO van FIAT en Global CMO van Stellantis, vertelt:
“De 30e verjaardag van ‘Boombastic’ leek voor ons het ideale moment om deze klassieker in een nieuw jasje te steken, mede om het toegankelijker te maken voor Gen X. En het resultaat is ‘Pandastic’, een geweldig voorbeeld van disruptieve marketing en een betekenisvolle samenwerking: een wereldhit voor een werelds model, met een iconische soundtrack die de terugkeer van een jaren ’80-klassieker markeert. Ik wil Shaggy graag persoonlijk bedanken voor zijn duurzame samenwerking met ons merk.”
Shaggy voegt daaraan toe: “de samenwerking met FIAT voor de 30e verjaardag van ‘Boombastic’ bleek een geweldige match. Net als het nummer kent FIAT een geschiedenis vol gedurfde stijl en met blijvende impact. We vieren deze mijlpaal met dezelfde energie en creativiteit die ‘Boombastic’ tot een wereldhit maakten.”
De Grande Panda katapulteert ons terug naar de jaren ’80 met zijn iconische design – een moderne heruitvinding van een Italiaanse klassieker. FIAT wil een duurzaam, toekomstgericht model aanbieden aan iedereen die wil deelnemen aan de elektrificatie, op een toegankelijke en stijlvolle manier en vooral aan “Pandastische” prijzen. Met een mix van retro-futuristische esthetiek verandert de Grande Panda stedelijke mobiliteit in iets “Pandastisch”: hij weerspiegelt een levensstijl vol plezier, creativiteit en persoonlijkheid, en luidt een nieuw hoofdstuk in – gedreven door Italiaans design en geïnspireerd op popcultuur. Ontworpen voor het dagelijks leven, met een vrolijke toets. Dankzij zijn levendige kleuren, zijn slimme oplossingen en een flinke dosis karakter verpersoonlijkt hij het onverwachte dat al je verwachtingen overtreft.
De videoclip toont onder meer de ruime interieurruimte van deze “family mover”, met een van de breedste schouderruimtes in zijn klasse, zonder in te boeten aan compactheid: 3,99 meter lang (onder het gemiddelde in zijn klasse), 1,57 meter hoog en 1,76 meter breed (zonder spiegels). De nieuwste FIAT blinkt ook uit in rijcomfort, mede dankzij de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling, én in het gebruik van duurzame materialen zoals een dashboard geïnspireerd op bamboe. Ook opvallend: het pixelthema – zichtbaar op de voorzijde van de grille tot aan de koplampen – is een knipoog naar de kubusvormige ramen van het Lingotto-gebouw. Het laatste element dat dit model zo “Pandastisch” maakt, is de intrekbare spiraalkabel: een slimme oplossing die opladen makkelijker en schoner maakt dan ooit.
De kleurrijke en vrolijke nieuwe commercial werd geproduceerd door Movie Magic en geregisseerd door Joseph Kahn. De spot positioneert de Grande Panda als de ideale stadswagen, die staat voor Italiaans design, compactheid, inclusiviteit en duurzaamheid.
De video vormt ook de inspiratie voor de nieuwe advertentie van Fiat ter ere van de 45e verjaardag van de Panda.



