08/08/2017

Juweliershuis Bulgari op uitstap met de Fiat 500

Fiat en Bulgari zijn een prestigieus partnership aangegaan dat integraal deel zal uitmaken van de “Roman Holiday”-campagne van Bulgari. Die campagne zal  de uitbundige spirit en joie de vivre van de twee typisch Italiaanse merken wereldwijd tot uiting brengen.

Voor de campagne werden 1.600 prachtig uitgevoerde modellen in keramiek op schaal 1:6 en 1:12 gemaakt van de befaamde Fiat 500F. Die schaalmodellen zullen wereldwijd te zien zijn in de etalage van een 300-tal Bulgari-boetieks. De wagens krijgen bijzonder voorname "passagiers": schitterende Bulgari-juwelen, symbolen van het beste van Italiaanse smaak en stijl.

De schaalmodellen in de kleuren wit en goud zijn reproducties van de populairste Fiat 500 ooit, de F-serie, die gebouwd werd van 1965 tot 1972. Op 4 juli van dit jaar werd de kunstwerkstatus van dat model nog formeel erkend toen een exemplaar ervan opgenomen werd in de permanente collectie van het Museum of Modern Art (MoMA) in New York. Het was een welverdiend eerbetoon aan de iconische kleine Fiat 500, die dit jaar zijn 60ste verjaardag viert. Hij staat namelijk symbool voor Italiaanse creativiteit en is een unieke expressie van schoonheid en kunst die kunstenaars en designers overal de hele wereld wist en nog steeds weet te inspireren.

Het 500-project past perfect in de nieuwe “Roman Holiday”-zomercampagne van Bulgari. Die campagne laat zich inspireren door de beroemde film met Audrey Hepburn en Gregory Peck en wordt opgebouwd rond zeer kleurrijke kaarten van Rome – de plek van roemrijke monumenten en befaamde feestlocaties – die de hedonistische spirit van de Eeuwige Stad tot uitdrukking brengen. De onweerstaanbare joie de vivre van de tekeningen – van de hand van de jonge maar bijzonder succesvolle artieste Lotta Nieminen – vormt een perfecte match met het vrolijke, opgewekte karakter van de Fiat 500, een wereldwijd ambassadeur voor Italië en een model dat de auto voor de grote massa bereikbaar maakte.