Panda 4x4 viert 40 jaar succes met de lancering van de nieuwe Panda 4x40° Limited Edition

Fiat viert de 40e verjaardag van zijn Panda 4x4 met een collector's edition van slechts 1.983 exemplaren, ter ere van het geboortejaar van dit onbetwiste icoon.

De limited edition verwijst naar de iconische erfenis van de Fiat Panda: 40 jaar van commerciële successen, records en innovatie.
De Fiat Panda 4x40° is net als zijn voorganger iconisch, innovatief, wendbaar en onstuitbaar, met een gedurfde en unieke uitrusting voor zowel exterieur als interieur.
 
Sinds zijn lancering in 1983 staat de Fiat Panda 4x4 symbool voor een revolutie in de sector en hij groeide meteen uit tot een legende. Om zijn 40e verjaardag te vieren, introduceert Fiat een nieuwe speciale limited edition onder de naam '4x40°'.

Een collector's edition, waarvan 1.983 exclusieve exemplaren worden geproduceerd ter ere van het geboortejaar van het Fiat-icoon. Ook de nieuwe uitvoering is bestemd voor mensen die veilig over onverharde en besneeuwde wegen willen rijden met een betrouwbare en comfortabele wagen, ook al zijn de afmetingen en het brandstofverbruik beperkt. Consistentie is hier het sleutelwoord. De nieuwe uitvoering blijft een unieke gelimiteerde 4x4 in het topsegment en put inspiratie uit zijn iconische nalatenschap van 40 jaar onophoudelijk commercieel succes: 800.000 exemplaren van de Panda 4x4 zijn verkocht sinds 1983 en hij is marktleider in het A-segment van de 4x4's, met een historische verkoopmix van 10%.

De Fiat Panda 4x40°: een upgrade qua uitrusting én looks
De Fiat Panda 4x40° is nog steeds iconisch, innovatief, wendbaar, compact en onstuitbaar. Daarbij beschikt hij zowel van buiten als van binnen over een unieke en gedurfde uitrusting. Het koetswerk van de Fiat Panda 4x40° oogt elegant met een effen ivoorkleurige koetswerklak, versterkt door de 15" tweekleurige Style-wielen en zwarte spiegelkappen. Verder is het koetswerk afgewerkt met geschilderde zijlijsten met het rode 4x40°-logo, stickers met de silhouetten van de originele en de huidige Panda en de 4x40°-badge op de B-stijl. Ivory speelt ook een belangrijke rol in het interieur: het kleurt het dashboard en de zachte zetelbekleding. De zetels zijn ook versierd met feestelijke iconen, het 4x40°-logo op de bovenste rugleuning, rode dubbele stiksels en gerecycleerde stof op de centrale inzetstukken.

Bovenop de speciale details bevat de 4x40° limited edition ook de specifieke Cross-kenmerken, voor wie zijn wagen ook graag gebruikt om de natuur op te zoeken. Hij wordt aangevuld met mistlampen vooraan en DRL LED-lichten, privacy glass, rode trekhaken vooraan en zwarte dakrails die zijn sportieve look accentueren. Hij biedt ook een prima leefbaarheid en comfort dankzij de vijf zitplaatsen met drie hoofdsteunen achterin, een in hoogte verstelbare bestuurderszetel, een lederen stuurwiel en versnellingspookknop. Om te zorgen voor een aangename en plezierige rit - zonder afbreuk te doen aan de veiligheid - is hij uitgerust met een DAB-radio met 7" aanraakscherm en CarPlay/Android Auto, automatische airconditioning, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels, schemer- en regensensoren en parkeersensoren aan de achterzijde.

De nieuwe Panda 4x40° is verkrijgbaar in de volgende landen: Italië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
 

De nieuwe uitvoering is een unieke exclusieve 4x4 van topklasse en haalt zijn inspiratie uit zijn iconische nalatenschap: 40 jaar onafgebroken en onbetwist commercieel succes.

Panda 4x4: de geboorte van een icoon

Teruggaan in de geschiedenis van de Fiat Panda 4x4, betekent bladeren in het geheugenalbum van een veertiger die de tand des tijds heeft doorstaan. Hij evolueerde, maar bleef altijd trouw aan zichzelf. De geschiedenis van het succesvolle model begon toen Fiat besloot een wagen te ontwerpen die compact is aan de buitenkant en ruim binnenin. Een wagen die mooi is om naar te kijken, aangenaam om mee te rijden en onverslaanbaar qua prijs. Het concept blijkt meteen een succes, dat aanhoudt doorheen de jaren. Dat onophoudelijk succes heeft de Panda te danken aan zijn levendige en speelse persoonlijkheid, zijn gebruiksgemak voor dagelijks gebruik in de stad en tegelijkertijd zijn geschiktheid voor snelwegtrajecten.

De Fiat Panda 4x4 heeft ook een avontuurlijke ziel, dankzij zijn offroad karakter. Dankzij zijn grote uithoudingsvermogen en onvoorwaardelijke betrouwbaarheid kunnen bestuurders de wereld rondreizen en iverschillende terreinen trotseren.

De Fiat Panda 4x4 - die de voorbode was van de grote SUV-verhuizing op de automarkt - gaf iedereen toegang tot onbeperkte mobiliteit en trok klanten met alle achtergronden aan in termen van smaak, leeftijd en mobiliteitsbehoeften. Nog maar eens een bewijs van het belang dat het merk hecht aan maatschappelijke relevantie tijdens de ontwikkeling van producten.

Drie generaties succesvolle modellen
Sinds de lancering in 1983 zijn er tal van frisse, aantrekkelijke modellen aan het publiek gepresenteerd die drie consistente generaties vertegenwoordigen: de eerste generatie met onder andere de Sisley en de Country Club tussen 1987 en 1995; de tweede generatie met de Cross in 2005, die bijdroeg aan het grote succes van het Panda 4x4-gamma dankzij zijn vergelijkbare imposante SUV-stijl, maar met de voordelen die enkel een compacte wagen kan bieden. En tot slot de derde generatie, met pareltjes zoals de New Cross in 2014 en de PanDAKAR in 2017. Of de Fiat Panda Trussardi, die in 2019 werd gelanceerd. Dat was de eerste luxueuze Panda die voortkwam uit de samenwerking tussen Fiat en een modehuis.
Een legende die ook voortleeft dankzij zijn trouwe en gepassioneerde gemeenschap van de Panda 4X4-eigenaren. Zij delen bijvoorbeeld hun avonturen op sociale media en creëren zo mee een tijdloos icoon.

Een tijdloze mythe, die met zijn verjaardag alles en iedereen eraan herinnert dat traditie omarmen en tegelijkertijd een futuristische blik hebben hét geheim is om een revolutionair erfstuk te creëren en uit te groeien tot een ware legende.

Lees meer

Fiat viert de Internationale Bijeenkomst over Menselijke Broederschap "Not Alone" met de film "Open Doors" om de boodschappen van openheid en inclusie te ondersteunen

Fiat steunt de Internationale Bijeenkomst over Menselijke Broederschap " Not Alone ", een groot internationaal evenement georganiseerd door de Vaticaanse Stichting " Fratelli Tutti " dat plaatsvindt op het Sint Pietersplein in Rome op 10 juni.

Iconisch merk Fiat nu ook gelanceerd in Algerije

Stellantis kondigt de lancering aan van zes Fiat-modellen voor Algerijnse klanten vanaf 21 maart: de Fiat 500 Hybrid, Fiat 500X, Fiat Tipo, Fiat Doblò, Fiat Scudo en Fiat Ducato.

Fiat Metaverse Store, 's werelds eerste metaverse-gestuurde showroom: een revolutie in klantervaring

De Fiat Metaverse Store is 's werelds eerste interactieve showroom in de metaverse. Daarmee biedt het merk een unieke, immersieve en eenvoudige merkervaring.