5/3/2018

De nieuwe Fiat 500 Collezione op het autosalon van Genève

Fiat 500

In het prestigieuze kader van het internationale autosalon van Genève zullen de schijnwerpers gericht zijn op de nieuwe, speciale serie Fiat 500 Collezione, een nieuw eerbetoon aan het Fiat-icoon, na de beperkte reeksen naar aanleiding van de zestigste verjaardag vorig jaar. De 500 Collezione is door en door een 500. Met zijn unieke stijl en onmiskenbare, tijdloze looks heeft hij immers alle eigenschappen van een van de beroemdste Italiaanse iconen.

De Fiat 500 Collezione viert de tijdloze stijl en looks van de 500, zijn iconische status en zijn immer modebewuste persoonlijkheid. In onvervalste 500-stijl rijdt hij de lente binnen met een frisse, gesofistikeerde uitstraling, te danken aan het verzorgde vakmanschap en de exclusieve kleuren- en materialencombinaties. Hij is verkrijgbaar als hatchback en als exclusievere cabrio en is voorzien van stijlaccenten die een moderne interpretatie zijn van de onmiskenbare ontwerpsignatuur van zijn grote voorganger, zoals speciale verchroomde sierlijsten op de voorbumper, motorkap en zijspiegelkapjes. De 16” lichtmetalen velgen zijn standaard, terwijl er keuze is uit diverse optionele coole koetswerkkleuren, zoals het nieuwe tweekleurige koetswerk “Primavera” (wit en grijs), het tweekleurige koetswerk “Acquamarina” (wit en groen) en Taormina Ivory, als alternatief voor Gelato White en Blu Dipinto di Blu Blue. Last but not least blijkt de elegantie van de auto ook uit het verchroomde, cursief geschreven “Collezione”-logo op de achterklep en de grijs/wit/grijze strook op de flanken, en dat zowel op de koetswerken die uit één kleur bestaan, als op de tweekleurige koetswerken.

Het interieur ademt dezelfde ingehouden, maar onweerstaanbare elegantie uit, dankzij de originele designkeuzes. De kleur van het dashboard past bij het koetswerk: wit voor het tweekleurige koetswerk “Primavera” en groen voor het tweekleurige koetswerk “Acquamarina”. Ook de zetels zijn tweekleurig, met een grijs gestreept onderstuk en ivoorkleurig bovenstuk en zijn voorzien van het 500-logo op schouderhoogte. Het "Collezione"-logo is ook binnenin terug te vinden, geborduurd op de matten. Bovendien biedt de Fiat 500 Collezione het allerbeste op het vlak van connectiviteit en technologie: klanten kunnen als optie kiezen voor de Uconnect 7’’ HD LIVE-radio, die compatibel is met Apple Car PlayTM* et Android AutoTM**, en niet te vergeten het optionele ingebouwde navigatiesysteem met Tom Tom-kaarten, het grootste 7’’ TFT-scherm in zijn klasse en, voor liefhebbers van muziek onderweg, het Beats Audio Hi-Fi-systeem. Tot slot het motorengamma: er is keuze uit de 1.2 benzinemotor van 69 pk en de 0.9 TwinAir van 85 pk. De auto op de stand op het autosalon van Genève is de 1.2 versie, met 69 pk.

Dit is zeker niet de eerste keer dat het Fiat-icoon zich aan het publiek voorstelt met een andere, exclusieve look en toch zichzelf bleef. Het is trouwens een van de geheimen achter zijn eeuwige jeugd. Zijn ontwerp heeft artiesten en modeontwerpers geïnspireerd. Ze hebben er een elegante, exclusieve en sportieve interpretatie aan gegeven door memorabele speciale series te bedenken, en door te bewijzen dat zo’n geliefde, opwindende en verrassende auto heel uiteenlopende creatieve werelden bij elkaar kan brengen.

De vele speciale series omvatten de 500 by Diesel, de eerste in een lange reeks die precies tien jaar geleden werd gelanceerd, de 500C by Gucci in 2011, de 500 Riva in 2016 en de recente 500-60esimo e Anniversario, naar aanleiding van de zestigste verjaardag van dit Fiat-icoon. Dankzij al deze versies bracht de Fiat 500 een revolutie teweeg in de traditionele marktregels en bewees hij dat een kleine auto zich in vele, succesvolle talen kan uitdrukken. Het is zeker geen toeval dat er wereldwijd ruim twee miljoen mensen voor deze legende op vier wielen hebben gekozen. Vandaag wordt 80% van alle Fiat 500’s buiten de landsgrenzen verkocht - dat maakt er een internationaal en niet louter een Italiaans succes van. In januari 2018 was dit icoon van Fiat marktleider in acht landen en stond het in de top drie in acht andere landen. Hiermee wordt het succes van 2017 voortgezet.

* Apple CarPlay is een handelsmerk van Apple Inc.
** Android Auto is een handelsmerk van Google Inc en zal pas later beschikbaar worden in België.

Brussel, 5 maart 2018