Prestaties en veiligheid

Fiat Tipo Station Wagon Benzine - 1,4 l-motor van 95 pk

Deze robuuste, betrouwbare en zuinige motor is de instap-benzinemotor van Fiat Tipo.

70

Maximaal vermogen

CE - kW (pk) bij t/min

70 (95) bij 6000

127

Maximaal koppel

CE - Nm (kgm) bij t/min

127 bij 4500

185

Topsnelheid

(km/u)

12,1

Acceleratie

van 0 tot 100 km/u (s)

5,7

Brandstofverbruik

(l/100 km) Richtlijn 2004/3/CE

5,7 Gemengde cyclus

132

CO4-uitstoot

(g/km)

Emissienorm van de motor

Euro 6

Verkrijgbaar met een

manuele 6-versnellingsbak

Fiat Tipo Station Wagon Benzine - 1,4 l Turbomotor van 120 pk

88

Maximaal vermogen

CE - kW (pk) bij t/min

88 (120) bij 5000

215

Maximaal koppel

CE - Nm (kgm) bij t/min

215 bij 4500

200

Topsnelheid

(km/u)

9,8

Acceleratie

van 0 tot 100 km/u (s)

6,0

Brandstofverbruik

(l/100 km) Richtlijn 2004/3/CE

6,0Gemengde cyclus

139

CO2-uitstoot

(g/km)

Emissienorm van de motor

Euro 6

Verkrijgbaar met een

manuele 6-versnellingsbak

Fiat Tipo Station Wagon Benzine - 1,6 l E-TorQ-motor van 110 pk

81

Maximaal vermogen

CE - kW (pk) bij t/min

81 (110) bij 5500

152

Maximaal koppel

CE - Nm (kgm) bij t/min

152 bij 4500

192

Topsnelheid

(km/u)

11,7

Acceleratie

van 0 tot 100 km/u (s)

6,3

Brandstofverbruik

(l/100 km) Richtlijn 2004/3/CE

6,3Gemengde cyclus

147

CO4-uitstoot

(g/km)

Emissienorm van de motor

Euro 6

Verkrijgbaar met een

manuele 6-versnellingsbak

Fiat Tipo Station Wagon Diesel - 1,3 l MultiJet-motor van 95 pk

De dieselmotor 1,3 l MultiJet situeert zich in het midden van het Tipo-gamma en combineert hoogstaande prestaties met een laag brandstofverbruik en dit onafhankelijk van de gebruiksomstandigheden.
De innovatieve MultiJet II-technologie kan tot 8 injecties per cyclus aan, waardoor de verbranding geoptimaliseerd wordt, dankzij steeds geavanceerdere technieken, zoals het IRS-systeem dat de brandstofinjectie regelt en het verbrandingsproces kan verbeteren, terwijl het geluid beperkt en de uitstoot verlaagd wordt.

70

Maximaal vermogen

CE - kW (pk) bij t/min

70 (95) bij 3750

200

Maximaal koppel

CE - Nm (kgm) bij t/min

200 bij 1500

180

Topsnelheid

(km/u)

12,3

Acceleratie

van 0 tot 100 km/u (s)

3,7

Brandstofverbruik

(l/100 km) Richtlijn 2004/3/CE

3,7Gemengde cyclus

99

CO2-uitstoot

(g/km)

Emissienorm van de motor

Euro 6

Verkrijgbaar met een

manuele 5-versnellingsbak

Fiat Tipo Station Wagon Diesel - 1,6 l MultiJet II-motor van 115 pk

De dieselmotor 1,6 l MultiJet situeert zich in het midden van het Tipo-gamma en combineert hoogstaande prestaties met een laag brandstofverbruik en dit onafhankelijk van de gebruiksomstandigheden.
De innovatieve MultiJet II-technologie kan tot 8 injecties per cyclus aan, waardoor de verbranding geoptimaliseerd wordt, dankzij steeds geavanceerdere technieken, zoals het IRS-systeem dat de brandstofinjectie regelt en het verbrandingsproces kan verbeteren, terwijl het geluid beperkt en de uitstoot verlaagd wordt.

84

Maximaal vermogen

CE - kW (pk) bij t/min

84 (115) bij 3750

320

Maximaal koppel

CE - Nm (kgm) bij t/min

320 bij 1750

200

Topsnelheid

(km/u)

10,1

Acceleratie

van 0 tot 100 km/u (s)

3,7

Brandstofverbruik

(l/100 km) Richtlijn 2004/3/CE

3,4*Gemengde cyclus

99

CO2-uitstoot

(g/km)
89*

*Met ECO PACK

Emissienorm van de motor

Euro 6

Verkrijgbaar met een

manuele 6-versnellingsbak

Fiat Tipo 5 Station Wagon - 1,6 l MultiJet-motor van 115 pk met DCT-versnellingsbak

De dieselmotor 1,6 l MultiJet situeert zich in het midden van het Tipo-gamma en combineert hoogstaande prestaties met een laag brandstofverbruik en dit onafhankelijk van de gebruiksomstandigheden.
De innovatieve MultiJet II-technologie kan tot 8 injecties per cyclus aan, waardoor de verbranding geoptimaliseerd wordt, dankzij steeds geavanceerdere technieken, zoals het IRS-systeem dat de brandstofinjectie regelt en het verbrandingsproces kan verbeteren, terwijl het geluid beperkt en de uitstoot verlaagd wordt.

84

Maximaal vermogen

CE - kW (pk) bij t/min

84 (115) bij 3750

320

Maximaal koppel

CE - Nm (kgm) bij t/min

320 bij 1750

200

Topsnelheid

(km/u)

10,4

Acceleratie

van 0 tot 100 km/u (s)

3,7

Brandstofverbruik

(l/100 km) Richtlijn 2004/3/CE

3,4*Gemengde cyclus

99

CO2-uitstoot

(g/km)
89*

*Met ECO PACK

Emissienorm van de motor

Euro 6

Verkrijgbaar met een

manuele 6-versnellingsbak met dubbele koppeling (DCT)

Eenvoud en gemoedsrust: de Fiat Tipo Station Wagon is standaard uitgerust met een aantal van de meest geavanceerde veiligheidssystemen die op dit moment beschikbaar zijn. Naast de 6 airbags en de elektronische stabiliteitscontrole ESP met de vertrekhulp op hellingen Hill Holder, beschikt hij over het antiblokkeersysteem van de wielen ABS met elektronische remkrachtverdeling EBD, mistlichten vooraan met bochtfunctie en een bandenspanningscontrolesysteem (TPMS).

Fiat Tipo Stationwagen - veiligheid

De Fiat Tipo Station Wagon is uitgerust met 6 airbags (vooraan, zijdelingse airbags en gordijnairbags), zodat u op al uw verplaatsingen zeker bent van het hoogste veiligheidsniveau.

Fiat Tipo Station Wagon - Airbags

Dankzij het geavanceerde stabiliteitscontrolesysteem ESP geniet u van een maximale actieve veiligheid en een perfecte beheersing van het voertuig tijdens noodmanoeuvres of op gladde oppervlakken. Dit systeem heeft tal van functies: antislipsysteem tijdens accelereren en vertragen (ASR/MSR), noodremassistentie (PBA), aanhangerstabilisatie (TSC), vertrekhulp op hellingen (HSA), elektronische slingerbeperking (ERM) en tractiecontrole (TCS).

Fiat Tipo Stationwagen - ESC-systeem

De Fiat Tipo Station Wagon is optioneel uitgerust met het Autonoom Noodremsysteem met radar AEB, dat potentiële botsingen detecteert en automatisch het remsysteem activeert op basis van de behoeften.

Fiat Tipo Stationwagen - autonoom noodremsysteem AEB

Het radarsysteem van de Tipo Station Wagon detecteert de afstand tussen u en het voorliggend voertuig en grijpt in als deze onvoldoende is.

Fiat Tipo Stationwagen - adaptieve snelheidsregelaar ACC

Stel de maximale snelheid in die u niet wilt overschrijden en de Tipo Station Wagon zorgt ervoor dat u tot aan uw bestemming onder deze limiet blijft.

Fiat Tipo Stationwagen - snelheidsbegrenzer.

Ongeacht uw snelheid grijpt het antislipsysteem ASR in op de remmen en het motormanagement om de tractie van de Fiat Tipo Station Wagon, zelfs op gladde oppervlakken, te optimaliseren.

Fiat Tipo Stationwagen - antislipsysteem tijdens het accelereren ASR

Het Hill Holder-systeem helpt u bij het vertrekken op hellingen door de rem gedurende circa 2 seconden ingeschakeld te houden, zodat u op steile hellingen kunt wegrijden zonder dat u met de handrem hoeft te goochelen.

Fiat Tipo Stationwagen - vertrekhulp op hellingen Hill Holder

Dankzij uitvoerig gebruik van ultrasterk staal (ongeveer 80% van het totaal) en structurele lijm heeft de Tipo Station Wagon een stijf en licht chassis uit één stuk. Dit resulteert in een beperkt gewicht, een hanteerbaar en dynamisch rijgedrag en een indrukwekkende robuustheid in geval van een aanrijding.

Chassis Fiat Tipo Stationwagen

De Fiat Tipo Stationwagen combineert een onafhankelijke voorwielophanging van het type McPherson en met elkaar verbonden wielen met dynamische zijdelingse controle achteraan. Hij mag er dan ook prat op gaan dat hij over een betrouwbaar, doeltreffend en licht ophangingssysteem beschikt.
Bovendien filteren de frequentieafhankelijke schokdempers de schokken efficiënter weg en beperken ze de slingerbeweging in bochten.

Fiat Tipo Stationwagen - McPherson-ophanging

Zelfs manoeuvres in beperkte ruimtes zijn kinderspel voor Tipo Stationwagen, dankzij een ongeziene draaicirkel van amper 11 meter.

Fiat Tipo Stationwagen - draaicirkel