Prestaties en veiligheid

1.4 95 S&S Benzine

Deze robuuste, betrouwbare en zuinige motor is de instap-benzinemotor van Fiat Tipo.

70

Maximaal vermogen

kW (pk) bij tr/min

70 (95) bij 6000

127

Maimale koppel

CE - Nm (kgm) bij tr/min

127 bij 4500

182

Topsnelheid

(km/u)

12,6

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (s)

6,9*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 6,9

Max 7,1

160*

CO2 emissies

(g/km) (WLTP)

*Min 160

Max 164

Uitstootniveau van de motor

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

6 versnellingen

1.4 T 120 S&S Benzine

Deze robuuste, betrouwbare en zuinige motor is de instap-benzinemotor van Fiat Tipo.

88

Maximaal vermogen

kW (pk) bij tr/min

88(120) bij 5000

215

Maimale koppel

CE - Nm (kgm) bij tr/min

215 bij 2500

200

Topsnelheid

(km/u)

10,1

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (s)

7*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 7

Max 7,2

162*

CO2 emissies

(g/km) (WLTP)

*Min 162

Max 167

 

Uitstootniveau van de motor

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

6 versnellingen

1.3 MJ 95 S&S Diesel

Le moteur Diesel 1,3 l MultiJet est au cœur de la gamme Tipo et conjugue des performances de tout premier ordre à une faible consommation de carburant, et ce, quelles que soient les conditions d'utilisation.
La technologie MultiJet II innovante est capable de gérer jusqu'à 8 injections par cycle, optimisant ainsi la combustion, grâce à des technologies de plus en plus évoluées telles que le système IRS de régulation de l'injection de carburant, capable d'améliorer le processus de combustion tout en éliminant le bruit et en réduisant les émissions.

70

Maximaal vermogen

kW (pk) bij tr/min

70(95 bij )3750

200

Maimale koppel

CE - Nm (kgm) bij tr/min

200 bij 1500

180

Topsnelheid

(km/u)

12,9

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (s)

4,6*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 4,6

Max 4,6

120*

CO2 emissies

(g/km) (WLTP)

*Min 120

Max 121

Uitstootniveau van de motor

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

5 versnellingen

1.6 MJ 120 S&S Diesel

Le moteur Diesel 1,6 l MultiJet est au cœur de la gamme Tipo et conjugue des performances de tout premier ordre à une faible consommation de carburant, et ce, quelles que soient les conditions d'utilisation.
La technologie MultiJet II innovante est capable de gérer jusqu'à 8 injections par cycle, optimisant ainsi la combustion, grâce à des technologies de plus en plus évoluées telles que le système IRS de régulation de l'injection de carburant, capable d'améliorer le processus de combustion tout en éliminant le bruit et en réduisant les émissions.

88

Puissance max

CE - kW (CH) à TR/MIN

88(115) à 3750

320

Couple Max

CE - NM (KGM) à TR/MIN

320 à 1 750

200

Vitesse de pointe

(km/h)

10,3

Accélération

de 0 à 100 km/h (s)

5,1*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 5,1

Max 5,2

134*

CO2 emissies

(g/km) (WLTP)

*Min 134

Max 135

Niveau d'émissions du moteur

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

6 versnellingen

1.6 MJ 120 S&S DCT Diesel

Le moteur Diesel 1,6 l MultiJet est au cœur de la gamme Tipo et conjugue des performances de tout premier ordre à une faible consommation de carburant, et ce, quelles que soient les conditions d'utilisation. La technologie MultiJet II innovante est capable de gérer jusqu'à 8 injections par cycle, optimisant ainsi la combustion, grâce à des technologies de plus en plus évoluées telles que le système IRS de régulation de l'injection de carburant, capable d'améliorer le processus de combustion tout en éliminant le bruit et en réduisant les émissions.

88

Maximaal vermogen

kW (pk) bij tr/min

88(115) bij 3750

320

Maimale koppel

CE - Nm (kgm) bij tr/min

320 bij 1750

197

Topsnelheid

(km/u)

11,2

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (s)

5,3*

Brandstofverbruik

L/100KM (WLTP)

*Min 5,3

Max 5,4

139*

CO2 emissies

(g / km) (WLTP)

*Min 139

Max 141

Uitstootniveau van de motor

Euro 6D

verkrijgbaar met manuele

DCT 6

Eenvoud en gemoedsrust: de Fiat Tipo Station Wagon is standaard uitgerust met een aantal van de meest geavanceerde veiligheidssystemen die op dit moment beschikbaar zijn. Naast de 6 airbags en de elektronische stabiliteitscontrole ESP met de vertrekhulp op hellingen Hill Holder, beschikt hij over het antiblokkeersysteem van de wielen ABS met elektronische remkrachtverdeling EBD, mistlichten vooraan met bochtfunctie en een bandenspanningscontrolesysteem (TPMS).

Fiat Tipo Stationwagen - veiligheid

De Fiat Tipo Station Wagon is uitgerust met 6 airbags (vooraan, zijdelingse airbags en gordijnairbags), zodat u op al uw verplaatsingen zeker bent van het hoogste veiligheidsniveau.

Fiat Tipo Station Wagon - Airbags

Dankzij het geavanceerde stabiliteitscontrolesysteem ESP geniet u van een maximale actieve veiligheid en een perfecte beheersing van het voertuig tijdens noodmanoeuvres of op gladde oppervlakken. Dit systeem heeft tal van functies: antislipsysteem tijdens accelereren en vertragen (ASR/MSR), noodremassistentie (PBA), aanhangerstabilisatie (TSC), vertrekhulp op hellingen (HSA), elektronische slingerbeperking (ERM) en tractiecontrole (TCS).

Fiat Tipo Stationwagen - ESC-systeem

De Fiat Tipo Station Wagon is optioneel uitgerust met het Autonoom Noodremsysteem met radar AEB, dat potentiële botsingen detecteert en automatisch het remsysteem activeert op basis van de behoeften.

Fiat Tipo Stationwagen - autonoom noodremsysteem AEB

Het radarsysteem van de Tipo Station Wagon detecteert de afstand tussen u en het voorliggend voertuig en grijpt in als deze onvoldoende is.

Fiat Tipo Stationwagen - adaptieve snelheidsregelaar ACC

Stel de maximale snelheid in die u niet wilt overschrijden en de Tipo Station Wagon zorgt ervoor dat u tot aan uw bestemming onder deze limiet blijft.

Fiat Tipo Stationwagen - snelheidsbegrenzer.

Ongeacht uw snelheid grijpt het antislipsysteem ASR in op de remmen en het motormanagement om de tractie van de Fiat Tipo Station Wagon, zelfs op gladde oppervlakken, te optimaliseren.

Fiat Tipo Stationwagen - antislipsysteem tijdens het accelereren ASR

Het Hill Holder-systeem helpt u bij het vertrekken op hellingen door de rem gedurende circa 2 seconden ingeschakeld te houden, zodat u op steile hellingen kunt wegrijden zonder dat u met de handrem hoeft te goochelen.

Fiat Tipo Stationwagen - vertrekhulp op hellingen Hill Holder

Dankzij uitvoerig gebruik van ultrasterk staal (ongeveer 80% van het totaal) en structurele lijm heeft de Tipo Station Wagon een stijf en licht chassis uit één stuk. Dit resulteert in een beperkt gewicht, een hanteerbaar en dynamisch rijgedrag en een indrukwekkende robuustheid in geval van een aanrijding.

Chassis Fiat Tipo Stationwagen

De Fiat Tipo Stationwagen combineert een onafhankelijke voorwielophanging van het type McPherson en met elkaar verbonden wielen met dynamische zijdelingse controle achteraan. Hij mag er dan ook prat op gaan dat hij over een betrouwbaar, doeltreffend en licht ophangingssysteem beschikt.
Bovendien filteren de frequentieafhankelijke schokdempers de schokken efficiënter weg en beperken ze de slingerbeweging in bochten.

Fiat Tipo Stationwagen - McPherson-ophanging

Zelfs manoeuvres in beperkte ruimtes zijn kinderspel voor Tipo Stationwagen, dankzij een ongeziene draaicirkel van amper 11 meter.

Fiat Tipo Stationwagen - draaicirkel