Prestaties en veiligheid

Nieuwe Tipo S-Design - Benzine 1.4 T-Jet 120 pk

 

120

MAX. VERMOGEN

(EG) – KW (PK) BIJ T/MIN

88 (120) BIJ 5.000

215

MAX. KOPPEL

(EG) – NM (KGM) BIJ T/MIN

215 BIJ 2.500

200

TOPSNELHEID

(KM/U)

9,6

5-deurs (9,8 SW)
ACCELERATIE

0-100 KM/U (S)

6,0

BRANDSTOFVERBRUIK

(L/100 KM) VOLGENS RICHTLIJN 2004/3/EG, Gemengd

139

CO2-UITSTOOT (G/KM)

Met nieuw, specifiek remsysteem.

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met

5-versnellingsbak

Nieuwe Tipo S-Design - 1.6 e-torq 110 pk met automatische versnellingsbak

 

110

MAX. VERMOGEN

(EG) – KW (PK) BIJ T/MIN

: 81 (110) BIJ 5.500

152

MAX. KOPPEL

(EG) – NM (KGM) BIJ T/MIN

152 BIJ 4500

192

TOPSNELHEID

(KM/U)

11,5

5-deurs (11,7 SW)
ACCELERATIE

0-100 KM/U (S)

8,4

BRANDSTOFVERBRUIK

(L/100 KM) VOLGENS RICHTLIJN 2004/3/EG, Gemengd

136

CO2-UITSTOOT (G/KM)

Met nieuw, specifiek remsysteem.

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met automatische

5-versnellingsbak

Nieuwe Tipo S-Design - Diesel 1.6 MultiJet II 115 pk

 

115

MAX. VERMOGEN

(EG) – KW (PK) BIJ T/MIN

88 (120) BIJ 3750

320

MAX. KOPPEL

(EG) – NM (KGM) BIJ T/MIN

320 BIJ 1750

200

TOPSNELHEID

(KM/U)

9,8

5-deurs (10,1 SW)
ACCELERATIE

0-100 KM/U (S)

3,7

BRANDSTOFVERBRUIK

(L/100 KM) VOLGENS RICHTLIJN 2004/3/EG, Gemengd

98

CO2-UITSTOOT (G/KM)

Met nieuw, specifiek remsysteem.

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met manuele

6-versnellingsbak

Nieuwe Tipo S-Design - Diesel 1.6 MultiJet 115 pk DCT

 

115

MAX. VERMOGEN

(EG) – KW (PK) BIJ T/MIN

88 (120) BIJ 3750

320

MAX. KOPPEL

(EG) – NM (KGM) BIJ T/MIN

320 BIJ 17500

200

TOPSNELHEID

(KM/U)

10,2

5-deurs (10,4 SW)
ACCELERATIE

0-100 KM/U (S)

3,8

5-deurs (3,9 SW)
BRANDSTOFVERBRUIK

(L/100 KM) VOLGENS RICHTLIJN 2004/3/EG, Gemengd

99

5-deurs (101 SW)
CO2-UITSTOOT (G/KM)

Met nieuw, specifiek remsysteem.

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een automatische

6-versnellingsbak met dubbele koppeling (DCT)

Gemoedsrust en eenvoud: de Fiat Tipo S-Design is standaard uitgerust met enkele van de allernieuwste veiligheidssystemen. Behalve 6 airbags en het ESC-systeem met Hill Holder, is hij nog voorzien van ABS (antiblokkeerremsysteem), EBD (elektronische remkrachtverdeling), mistlichten met bochtfunctie en een bandenspanningscontrolesysteem.

ABS Fiat Tipo S-Design

De Fiat Tipo S-Design is uitgerust met 6 airbags (frontale, zijdelingse en gordijnairbags) om elke rit een maximale bescherming te garanderen.

Airbags Fiat Tipo S-Design

De hoogste actieve veiligheid en een perfecte controle tijdens het remmen in een noodsituatie of op glad wegdek dankzij de geavanceerde ESC-stabiliteitscontrole. Het systeem bestaat uit ASR/MSR (Anti-Slipping Regulation en elektronisch gestuurde motorrem), PBA (Pre-Collision Brake Assist), TSC (Trailer Sway Control), Hill Holder, ERM (Electronic Rollover Mitigation) en TCS (Traction Control System).

ESC Tipo S-Design

Het Brake Control System van de Tipo S-Design detecteert mogelijke aanrijdingen en activeert automatisch de remmen.

Full Brake Control Fiat Tipo S-Design

Het radarsysteem van Tipo S-Design detecteert de afstand tussen u en het voorliggend voertuig en grijpt in als deze onvoldoende is.

Adaptieve cruisecontrol Fiat Tipo S-Design

Met de snelheidsbegrenzer houdt de nieuwe Tipo S-Design zich aan de door u ingestelde maximumsnelheid.

Snelheidsbegrenzer Fiat Tipo S-Design
Het ASR-systeem (Anti-Slip Regulation) optimaliseert met behulp van de remmen en de motorsturing bij elke snelheid de tractie van de Fiat Tipo S-Design, ook op wegdek met weinig grip. Fiat Tipo S-Design ASR

De Hill Holder helpt de bestuurder bij het wegrijden op een helling door de remmen nog ongeveer 2 seconden ingeschakeld te houden, wat het gemakkelijker maakt om te vertrekken. De bestuurder hoeft het rempedaal niet in te drukken.

Fiat Tipo S-Design Hill Holder

De nieuwe Fiat Tipo S-Design maakt uitgebreid gebruik van verschillende soorten hogesterktestaal (in totaal ongeveer 80%) en structuurlijm, die zijn koetswerkstructuur stijf en licht maken. Het resultaat is een uitstekende wendbaarheid en een indrukwekkende crashweerstand, gecombineerd met een lager gewicht.

Chassis Fiat Tipo S-Design

Dankzij de onafhankelijke ophanging met McPherson-veerpoten vooraan en verbonden torsiestangen achteraan biedt de nieuwe Fiat Tipo S-Design een betrouwbare, lichte en doeltreffende combinatie.
De frequentieafhankelijke schokdempers filteren de krachten doeltreffender en verminderen rolbewegingen in bochten.

McPherson-ophanging Fiat Tipo S-Design

Met de nieuwe Tipo S-Design verloopt zelfs het krapste manoeuvre snel en vlot dankzij de recorddraaicirkel van minder dan 11 meter.

Draaicirkel Fiat Tipo S-Design