Prestaties en veiligheid

Fiat 500X Cross benzine – motor 1.6 E-Torq 110 pk

De benzinemotoren van de 500X Cross leveren een uitzonderlijk vermogen en koppel, bij gelijk welk toerental, zonder dat dit gevolgen heeft voor het lage verbruik en de lage uitstoot volgens de Euro 6-normen.

81

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

81(110) bij 5500

152

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

152(15,5) bij 4500

180

Topsnelheid

(km/u)

11,5

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)

6,0

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

7,8 in de stad

5,0 buiten de stad

6,0 gemengde cyclus

139

CO2-uitstoot

(g/km)

(105*)

*Met ECO PACK

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

handgeschakelde 5-versnellingsbak

 

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving

Fiat 500X Cross benzine – motor 1.4 MultiAir II 136 pk

De 500X Cross maakt gebruik van MultiAir-technologie van de tweede generatie, waarbij de kleppen rechtstreeks worden bediend door een elektrohydraulisch systeem, dankzij een verbeterde nokkenas en een specifieke besturingsstrategie. Zo kunnen de thermodynamische prestaties van de motor worden geoptimaliseerd. Dat verlaagt het verbruik en het toerental waarbij het maximumkoppel wordt geleverd.

100

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

100(136) bij 5000

230

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

230(23,5) bij 1750

190

Topsnelheid

(km/u)

9,8

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)

6,0

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

7,8 (7,2*) in de stad

5,0 (4,9*) buiten de stad

6,0 (5,7*) gemengde cyclus

139

CO2-uitstoot

(g/km)

(133*)

* Deze gegevens hebben betrekking op de versie met een DCT-automaat met dubbele koppeling.

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

handgeschakelde 6-versnellingsbak

 

Verkrijgbaar met een

DCT-automaat met dubbele koppeling en 6 versnellingen

 

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving

Fiat 500X Cross benzine – motor 1.4 MultiAir II 163 pk

De 500X Cross maakt gebruik van MultiAir-technologie van de tweede generatie, waarbij de kleppen rechtstreeks worden bediend door een elektrohydraulisch systeem, dankzij een verbeterde nokkenas en een specifieke besturingsstrategie. Zo kunnen de thermodynamische prestaties van de motor worden geoptimaliseerd. Dat verlaagt het verbruik en het toerental waarbij het maximumkoppel wordt geleverd.

120

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

120(163) bij 5500

250

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

250(25,5) bij 2500

200

Topsnelheid

(km/u)

8,6

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)

6,7

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

8,5 in de stad

5,7 buiten de stad

6,7 gemengde cyclus

157

CO2-uitstoot

(g/km)

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

9-traps automaat

 

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving

Fiat 500X Cross diesel - motor 1.3 MultiJet II 95 pk

De 500X Cross is uitgerust met de MultiJet II-technologie: de injectoren kunnen tot 8 inspuitingen per cyclus aan. Zo wordt de verbranding geoptimaliseerd, dankzij doorgedreven technologieën zoals het IRS-brandstofinspuitingssysteem, die het verbrandingsproces verbeteren en tegelijk minder lawaai en uitstoot produceren.

70

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

70 (95) bij 3 750

200

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

200 (20,4) bij 1 500

172

Topsnelheid

(km/u)

12,9

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)

4,1

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

4,6 in de stad

3,8 buiten de stad

4,1 gemengde cyclus

107

CO2-uitstoot

(g/km)

(105*)

*Met ECO PACK

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

handgeschakelde 5-versnellingsbak

 

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving

Fiat 500X Cross diesel - motor 1.6 MultiJet II 115 pk

De motor van de 500X diesel is uitgerust met de MultiJet II-technologie: de injectoren kunnen tot 8 inspuitingen per cyclus aan. Zo wordt de verbranding geoptimaliseerd, dankzij doorgedreven technologieën zoals het IRS-brandstofinspuitingssysteem, die het verbrandingsproces verbeteren en tegelijk minder lawaai produceren.

85

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

85 (115) bij 3 750

320

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

320 (32,6) bij 1 750

186

Topsnelheid

(km/u)

10,5

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)

4,1

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

4,7 (4,8*) in de stad

3,8 (4,0*) buiten de stad

(4,3*) gemengde cyclus

109

CO2-uitstoot

(g/km)

(113*)

* Deze gegevens hebben betrekking op de versie met een DCT-automaat met dubbele koppeling

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

handgeschakelde 6-versnellingsbak

 

Verkrijgbaar met een

DCT-automaat met dubbele koppeling en 6 versnellingen

 

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving met Traction+-systeem

Fiat 500X Cross diesel - motor 2.0 MultiJet II 136 pk

De motor van de 500X Cross diesel is uitgerust met de MultiJet II-technologie: de injectoren kunnen tot 8 inspuitingen per cyclus aan. Zo wordt de verbranding geoptimaliseerd, dankzij doorgedreven technologieën zoals het IRS-brandstofinspuitingssysteem, die het verbrandingsproces verbeteren en tegelijk minder lawaai produceren.

100

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

100 (136) bij 4 000

350

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

350 (35,7) bij 1 750

190

Topsnelheid

(km/u)

9,5

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)
(9,8*)

4,9

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

5,8 (6,5*) in de stad

4,4 (4,9*) buiten de stad

(5,5*) gemengde cyclus

130

CO2-uitstoot

(g/km)

(144*)

* Deze gegevens hebben betrekking op de versie met een AT9-automaat

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

handgeschakelde 6-versnellingsbak

 

Verkrijgbaar met een

een 9-traps automaat

 

Verkrijgbaar met

vierwielaandrijving

Het systeem waarschuwt de bestuurder wanneer de radar- en videosensoren een te groot snelheidsverschil detecteren tussen de 500X en zijn voorligger, en dus een risico op een mogelijke aanrijding. Als de bestuurder niet reageert, zal het systeem automatisch de auto afremmen om een botsing te vermijding of de gevolgen daarvan te beperken.

Autonoom noodremsysteem van de Fiat 500X

De 500X scoort hoog op het vlak van passieve veiligheid, met 6 airbags: vooraan, opzij en gordijnairbags.

6 airbags van de 500X

Met de 500X vormen dode hoeken niet langer een probleem. Wanneer het systeem andere voertuigen detecteert op kritieke plaatsen, geeft het een lichtsignaal op de zijspiegels en een geluidssignaal. Ook waarschuwt het u, wanneer u achteruit rijdt, of er een ander voertuig aankomt van opzij.

Dodehoeksensor van de 500X

De 500X waakt over u terwijl u rijdt: als u onbedoeld van rijstrook verandert (zonder de richtingaanwijzers te gebruiken), wordt een visueel signaal getoond op het dashboard en oefent het stuur kracht uit in de andere richting.

Rijstrookassistent van de Fiat 500X

De 500X, de compacte crossover van Fiat, helpt u bij al uw maneuvers. Het detectiesysteem voor dwarsende hindernissen laat u weten wanneer u veilig een parkeerplaats kunt verlaten, ook bij beperkte zichtbaarheid.

Caméra de recul de Fiat 500X

Dankzij de koetswerkstructuur uit hoogwaardig staal met een uitzonderlijke torsiestijfheid, in combinatie met een gesofistikeerde ophanging van het type MacPherson voor de 4 wielen, garandeert de 500X een buitengewone wegligging en rijplezier... zowel op als naast de weg.

Koetswerkstructuur en ophanging van de 500X

De 500X Crossover biedt u de mogelijkheid om uw rijmodus te kiezen, naargelang van uw geplande route.
Rijmodusschakelaar van de 500X

Auto: optimaliseert het comfort en verbruik van de 500X

Sport: voor een vlottere rijstijl.

Tractie: voor gladde of slechte ondergronden; de voorwielaandrijving met Traction+-systeem of de vierwielaandrijving garanderen een optimaal rijgedrag.

Rijmodusschakelaar van de 500X

De 500X is uitgerust met een elektronische stabiliteitscontrole (ESC), die de meest moderne technologieën omvat, zoals een antislipregeling bij het versnellen en vertragen (ASR/MSR), heuvelstarthulp (Hill Holder), antiblokkeerremsysteem (ABS) met elektronische remkrachtverdeler (EBD), actieve stuurbekrachtiging (DST) en antikoprolsysteem (ERM).

Prestaties op de weg van de 500X: ESC-systeem