Prestaties en veiligheid

Fiat 500X Urban Look benzine - motor 1.6 E-Torq 110 pk

De benzinemotoren van de 500X Urban Look leveren een uitzonderlijk vermogen en koppel, bij gelijk welk toerental, zonder dat dit gevolgen heeft voor het lage verbruik en de lage uitstoot volgens de Euro 6-normen.

81

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

81 (110) bij 5 500

152

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

152 (15,5) bij 4 500

180

Topsnelheid

(km/u)

11,5

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)

6,0

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

7,8 in de stad

5,0 buiten de stad

6,0 gemengde cyclus

139

CO2-uitstoot

(g/km)

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

handgeschakelde 5-versnellingsbak

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving

 

Fiat 500X Urban Look benzine - motor 1.4 MultiAir II 136 pk

De 500X Urban Look maakt gebruik van MultiAir-technologie van de tweede generatie, waarbij de kleppen rechtstreeks worden bediend door een elektrohydraulisch systeem, dankzij een verbeterde nokkenas en een specifieke besturingsstrategie. Zo kunnen de thermodynamische prestaties van de motor worden geoptimaliseerd. Dat verlaagt het verbruik en het toerental waarbij het maximumkoppel wordt geleverd.

100

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

100 (136) bij 5 000

230

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

230 (23,5) bij 1 750

190

Topsnelheid

(km/u)

9,8

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)

6,0

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

7,8 (7,2*) in de stad

5,0 (4,9*) buiten de stad

6,0 (5,7*) gemengde cyclus

139

CO2-uitstoot

(g/km)

(133*)

* Deze gegevens hebben betrekking op de versie met een DCT-automaat met dubbele koppeling

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

handgeschakelde 6-versnellingsbak

 

Verkrijgbaar met een

DCT-automaat met dubbele koppeling en 6 versnellingen

 

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving

De innovatieve DCT-automaat met dubbele koppeling zorgt voor een onderbroken koppel en tractie, zonder vermogen te verliezen bij het schakelen.

De Fiat 500X Urban Look diesel - motor 1.3 Multijet II 95 pk

De 500X Urban Look is uitgerust met de MultiJet II-technologie: de injectoren kunnen tot 8 inspuitingen per cyclus aan. Zo wordt de verbranding geoptimaliseerd, dankzij doorgedreven technologieën zoals het IRS-brandstofinspuitingssysteem, die het verbrandingsproces verbeteren en tegelijk minder lawaai en uitstoot produceren.

70

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

70 (95) bij 3 750

200

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

200 (20,4) bij 1 500

172

Topsnelheid

(km/u)

12,9

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)

6,0

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

4,6 in de stad

3,8 buiten de stad

4,1 gemengde cyclus

107

CO2-uitstoot

(g/km)

(105*)

*Met ECO PACK

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

handgeschakelde 5-versnellingsbak

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving

 

Fiat 500X Urban Look diesel - motor 1.6 Multijet II 115 pk

De 500X Urban Look is uitgerust met de Multijet II-technologie: de injectoren kunnen tot 8 inspuitingen per cyclus aan. Zo wordt de verbranding geoptimaliseerd, dankzij doorgedreven technologieën zoals het IRS-brandstofinspuitingssysteem, die het verbrandingsproces verbeteren en tegelijk minder lawaai en uitstoot produceren.

85

Maximumvermogen

EG - kW (pk) bij t/min.

85 (115) bij 3 750

320

Maximumkoppel

EG - Nm (mkg) bij t/min.

320 (32,6) bij 1 750

186

Topsnelheid

(km/u)

10,5

Acceleratie van

0 tot 100 km/u (sec.)

6,0

Verbruik

(l/100 km) volgens richtlijn 2004/3/EG

4,7 (4,8*) in de stad

3,8 (4,0*) buiten de stad

4,1 (4,3*) gemengde cyclus

109

CO2-uitstoot

(g/km)

(113*)

* Deze gegevens hebben betrekking op de versie met een DCT-automaat met dubbele koppeling

Emissienorm

Euro 6

Verkrijgbaar met een

handgeschakelde 6-versnellingsbak

 

Verkrijgbaar met een

DCT-automaat met dubbele koppeling en 6 versnellingen

 

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving

Het systeem waarschuwt de bestuurder wanneer de radar- en videosensoren een te groot snelheidsverschil detecteren tussen de 500X en zijn voorligger, en dus een risico op een mogelijke aanrijding. Als de bestuurder niet reageert, zal het systeem automatisch de auto afremmen om een botsing te vermijding of de gevolgen daarvan te beperken.

Autonoom noodremsysteem van de Fiat 500X Urban Look

Adaptieve cruise control maakt gebruik van radartechnologie om behalve een constante kruissnelheid ook een veilige afstand tot voorliggers te handhaven. Het systeem detecteert ook stilstaande voertuigen of obstakels op de weg en grijpt zo nodig in om een botsing daarmee te helpen voorkomen.

Fiat 500X - Adaptieve cruise control

Met de 500X vormen dode hoeken niet langer een probleem. Wanneer het systeem andere voertuigen detecteert op kritieke plaatsen, geeft het een lichtsignaal op de zijspiegels en een geluidssignaal. Ook waarschuwt het u, wanneer u achteruit rijdt, of er een ander voertuig aankomt van opzij.

Dodehoeksensor van de 500X Urban Look

Dit systeem waarschuwt u wanneer u onbedoeld van rijstrook verandert (zonder de richtingaanwijzers te gebruiken).
Het visuele signaal op het dashboard gaat gepaard met een grotere weerstand van het stuur.

Rijstrookassistent

De ontwerpers van de 500X hadden ook oog voor passieve veiligheid. Daarom is de auto uitgerust met 6 tweefasige airbags: vooraan, opzij en gordijnairbags.

6 airbags van de Fiat 500X - een van de veiligste crossovers

De achteruitrijradar en -camera van de 500X helpen u wanneer dat nodig is. Dankzij het detectiesysteem voor dwarsende hindernissen laat de 500X u bovendien weten wanneer u veilig een parkeerplaats kunt verlaten, ook bij beperkte zichtbaarheid (via de dodehoeksensor).

Achteruitrijcamera van de Fiat 500X

Dankzij de koetswerkstructuur uit hoogwaardig staal met een uitzonderlijke torsiestijfheid, in combinatie met een gesofistikeerde ophanging van het type MacPherson voor de 4 wielen, garandeert de 500X een buitengewone wegligging en rijplezier... zowel op als naast de weg.

Koetswerkstructuur en ophanging van de 500X crossover

De 500X biedt u de mogelijkheid om uw rijmodus te kiezen, naargelang van uw geplande route.

Rijmodusschakelaar van de 500X

De 500X biedt u de mogelijkheid om uw rijmodus te kiezen, naargelang van uw geplande route.

Auto: optimaliseert het comfort en verbruik van de 500X
Sport: onmiddellijke respons en intens rijplezier
All Weather: voor moeilijke weersomstandigheden en gladde wegen.

Rijmodusschakelaar van de 500X

De 500X biedt het summum aan actieve veiligheid. Dankzij het elektronische stabiliteitsprogramma (ESP) kunt u de wagen perfect onder controle houden bij noodmaneuvers of op gladde ondergronden. Dit omvat verschillende functies: antislipregeling bij het versnellen en vertragen (ASR/MSR), heuvelstarthulp (Hill Holder), antiblokkeerremsysteem (ABS) + elektronische remkrachtverdeler (EBD), antikoprolsysteem (ERM) en actieve stuurbekrachtiging (DST).

Prestaties op de weg van de 500X, ESC-systeem