Prestaties en veiligheid

1.3 MultiJet II Diesel 95 pk

De sterren van de MultiJet II-technologie in de 500X S-Design zijn de nieuwe verstuivers, die per verbrandingscyclus tot 8 keer brandstof kunnen injecteren. Ultrageavanceerde technologie als Injection Rate Shaping (IRS) verlaagt zowel het geluidsniveau als de uitstoot door de verbranding te optimaliseren.

95

Max. vermogen

(EG) – kW (pk) bij t/min

70 (95) bij 3.750

200

Max. koppel

(EG) – Nm (kgm) bij t/min

200 (20,4) bij 1.500

172

Topsnelheid

(km/u)

12,9

Acceleratie

0-100 km/u (s)

4,1

Brandstofverbruik

(l/100 km) volgens Richtlijn 2004/3/EG

4,7 Stad

3,8 Buiten de stad

4,1 Gemengd

107

CO2-uitstoot (g/km)

(g/km)

Uitstootnorm:

Euro 6

Verkrijgbaar

met manuele vijfversnellingsbak

Verkrijgbaar

met voorwielaandrijving (4x2)

 

1.6 MultiJet II Diesel 115 pk

De sterren van de MultiJet II-technologie in de 500X S-Design zijn de nieuwe verstuivers, die per verbrandingscyclus tot 8 keer brandstof kunnen injecteren. Ultrageavanceerde technologie als Injection Rate Shaping (IRS) verlaagt zowel het geluidsniveau als de uitstoot door de verbranding te optimaliseren.

115

Max. vermogen

(EG) – kW (pk) bij t/min

85 (115) @ 3,750

320

Max. koppel

(EG) – Nm (kgm) bij t/min

320 (32.6) @ 1,750

186

Topsnelheid

(km/u)

10,5

Acceleratie

0-100 km/u (s)

4,1

Brandstofverbruik

(l/100 km) volgens Richtlijn 2004/3/EG

4,7 Stad

3,8 Buiten de stad

4,1 Gemengd

109

CO2-uitstoot (g/km)

(g/km)

Uitstootnorm:

Euro 6

Verkrijgbaar

met zestrapsautomaat

Verkrijgbaar

met voorwielaandrijving (4x2)

 

Benzinemotor 1.6 e-TorQ 110 pk

De motoren uit de e-TorQ-familie leveren veel koppel en vermogen bij elk toerental. Ze combineren dat met een lag brandstofverbruik en een geringe uitstoot, in overeenstemming met de Euro 6-voorschriften.

81

Max. vermogen

(EG) – kW (pk) bij t/min

81 (110) bij 5.500

152

Max. koppel

(EG) – Nm (kgm) bij t/min

152 (15,5) bij 4.500

180

Topsnelheid

(km/u)

11,5

Acceleratie

0-100 km/u (s)

6,4

Brandstofverbruik

(l/100 km) volgens Richtlijn 2004/3/EG

8,7 Stad

5,0 Buiten de stad

6,4Gemengd

147

CO2-uitstoot (g/km)

(g/km)

 

Uitstootnorm:

Euro 6

Verkrijgbaar met

manuele vijfversnellingsbak

Verkrijgbaar met

voorwielaandrijving (4x2)

 

Benzinemotor 1.4 MultiAir II 136 pk

De 500X S-Design maakt gebruik van MultiAir II-technologie van de tweede generatie, die de inlaatkleppen rechtstreeks aanstuurt met een elektrohydraulisch systeem dat het nokkenasprofiel optimaal instelt en een perfecte regelstrategie garandeert. Dat optimaliseert de thermodynamische prestaties van de motor, met een schitterend koppel in de lage toeren en een laag brandstofverbruik als resultaat.

136

Max. vermogen

(EG) – kW (pk) bij t/min

100 (136) bij 5.000

230

Max. koppel

(EG) – Nm (kgm) bij t/min

230 (23,5) bij 1.750

190

Topsnelheid

(km/u)

9,8

Acceleratie

0-100 km/u (s)

6,4

Brandstofverbruik

(l/100 km) volgens Richtlijn 2004/3/EG

7,8 (7,2*) Stad

5,0 (4,9*) Buiten de stad

6,0 (5,7*) Gemengd

139

CO2-uitstoot (g/km)

(g/km)

133

Uitstootnorm:

Euro 6

Verkrijgbaar

met manuele zesversnellingsbak

Verkrijgbaar

met automatische zesversnellingsbak met dubbele koppeling (DCT)

Verkrijgbaar

met voorwielaandrijving (4x2)

 

De innoverende automatische ver-snellingsbak met dubbele koppeling (DCT) verzekert een ononderbroken trekkracht en aandrijving, zonder vermogensverlies tijdens het schakelen.

Brake Control (waarschuwingssysteem voor frontale aanrijding)

Het systeem maakt gebruik van radarsensoren en een camera, en waarschuwt wanneer het gedetecteerde snelheidsverschil tussen de 500X S-Design en een voorligger te groot is, wat betekent dat er een risico is op een aanrijding. Als de bestuurder niet reageert, remt het systeem automatisch om een aanrijding te vermijden of de gevolgen ervan minder ernstig te maken.

Brake Control Fiat 500X S-Design

Adaptieve Cruise Control

De Adaptieve Cruise Control (als optie verkrijgbaar op de 500X S-Design) maakt het mogelijk een vaste kruissnelheid in te stellen die automatisch tijdens de volledige rit wordt aangehouden. Een radar vooraan detecteert voertuigen of objecten op de weg en verlaagt automatisch de rijsnelheid om een veilige afstand te bewaren t.o.v. voorliggers.

Adaptieve Cruise Control Fiat 500X S-Design

Blind Spot Assist (dodehoekassistent)

Met de 500X S-Design zijn dode hoeken geen probleem meer. Dit systeem controleert of er zich andere voertuigen in de dode hoek bevinden en waarschuwt met een knipperend lampje in de buitenspiegels en een geluidssignaal. Hetzelfde gebeurt wanneer u achteruitrijdt en een voertuig u van opzij nadert.

500X S-Design, surveillance des angles morts

Lane Assist

Lane Assist (waarschuwingssysteem voor overschrijden rijstrook) waarschuwt u als u van rijstrook verandert zonder dat de richtingaanwijzer is ingeschakeld. De 500X S-Design toont een waarschuwingssymbool op het instrumentenpaneel en de stuurbekrachtiging verhoogt de weerstand tegen de stuurbeweging in de ongewenste richting.

Lane Assist Fiat 500X S-Design

Camera en parkeren

De 500X S-Design helpt u bij het manoeuvreren met zijn achteruitrijcamera en parkeersensoren. Met de Rear Cross Path Detection-technologie geeft de 500X bovendien aan wanneer u veilig achteruit uit een parkeerplaats kunt rijden, ook bij beperkt zicht (Blind Spot Assist).

Achteruitrijcamera Fiat 500X S-Design

Chassis en ophanging

De 500X S-Design heeft een schitterende wegligging en biedt echt rijplezier, zowel op de verharde weg als ernaast, dankzij zijn torsiestijve koetswerkstructuur van hogesterktestaal en onafhankelijke MacPherson-ophanging op de 4 wielen.

Chassis ophanging 500X S-Design

Drive Mode Selector (rijmodusselectie)*

Een draaiknop waarmee u eenvoudig de rijmodus instelt die het best past bij uw behoeften:

Auto: geeft de 500X S-Design een optimaal comfort en brandstofverbruik

Sport: directe respons en maximaal rijplezier

All Weather: geoptimaliseerd voor guur weer en ondergronden met beperkte grip

* Niet beschikbaar voor modellen met 1.6 e-TorQ- of 1.3 MultiJet-motor.

Drive Mode Selector 500X S-Design

ESC

Een maximale actieve veiligheid voor de 500X S-Design. Een perfecte beheersing in noodsituaties en op glad wegdek dankzij de elektronische stabiliteitsregeling (ESC). Het systeem bestaat uit ASR/MSR, Hill Holder, ABS+EBD, ERM, en DST.

ESC stabiliteitsregeling 500X S-Design