Technologie

Het systeem waarschuwt de bestuurder wanneer de radar- en videosensoren een te groot snelheidsverschil detecteren tussen de 500X en zijn voorligger, en dus een risico op een mogelijke aanrijding. Als de bestuurder niet reageert, zal het systeem automatisch de auto afremmen om een botsing te vermijding of de gevolgen daarvan te beperken.

Autonoom noodremsysteem van de Fiat 500X

Met de 500X vormen dode hoeken niet langer een probleem. Wanneer het systeem andere voertuigen detecteert op kritieke plaatsen, geeft het een lichtsignaal op de zijspiegels en een geluidssignaal. Ook waarschuwt het u, wanneer u achteruit rijdt, of er een ander voertuig aankomt van opzij.

Dodehoeksensor van de 500X

De 500X waakt over u terwijl u rijdt: als u onbedoeld van rijstrook verandert (zonder de richtingaanwijzers te gebruiken), wordt een visueel signaal getoond op het dashboard en oefent het stuur kracht uit in de andere richting.

Rijstrookassistent van de Fiat 500X

De 500X scoort hoog op het vlak van passieve veiligheid, met 6 airbags: vooraan, opzij en gordijnairbags

6 airbags van de 500X

De 500X, de compacte crossover van Fiat, helpt u bij al uw maneuvers. Het detectiesysteem voor dwarsende hindernissen laat u weten wanneer u veilig een parkeerplaats kunt verlaten, ook bij beperkte zichtbaarheid.

Caméra de recul de Fiat 500X

De Adaptive Cruise Control technologie, als optie verkrijgbaar op de 500X Cross Look, maakt het mogelijk een vaste kruissnelheid in te stellen die automatisch tijdens de volledige rit wordt aangehouden. Met behulp van een radarsysteem op de voorkant van het voertuig kan het systeem bovendien voorwerpen, voertuigen of verkeersopstoppingen op het traject detecteren, en automatisch vertragen om een grotere veiligheidsafstand aan te houden.

Adaptive Cruise Control niet verkrijgbaar op 1.3 Mjet en 1.6 eTorq.

Caméra de recul de Fiat 500X

Dankzij de koetswerkstructuur uit hoogwaardig staal met een uitzonderlijke torsiestijfheid, in combinatie met een gesofistikeerde ophanging van het type MacPherson voor de 4 wielen, garandeert de 500X een buitengewone wegligging en rijplezier... zowel op als naast de weg.

Koetswerkstructuur en ophanging van de 500X

De 500X Crossover biedt u de mogelijkheid om uw rijmodus te kiezen, naargelang van uw geplande route.
Rijmodusschakelaar van de 500X

Auto: optimaliseert het comfort en verbruik van de 500X

Sport: voor een vlottere rijstijl.

Tractie: voor gladde of slechte ondergronden; de voorwielaandrijving met Traction+-systeem of de vierwielaandrijving garanderen een optimaal rijgedrag.

Rijmodusschakelaar van de 500X

De 500X is uitgerust met een elektronische stabiliteitscontrole (ESC), die de meest moderne technologieën omvat, zoals een antislipregeling bij het versnellen en vertragen (ASR/MSR), heuvelstarthulp (Hill Holder), antiblokkeerremsysteem (ABS) met elektronische remkrachtverdeler (EBD), actieve stuurbekrachtiging (DST) en antikoprolsysteem (ERM).

Prestaties op de weg van de 500X: ESC-systeem