TECHNOLOGIE
Een betrouwbare copiloot, altijd aan uw zijde: de nieuwe Fiat 500 “la Prima” berline is de eerste kleine elektrische wagen uitgerust met Autonomous Driving Level 2 (ADAS). Dat betekent een superieur veiligheidsniveau in het stadsverkeer.
FIAT COPILOOT
Vlot in het verkeer. In alle omstandigheden. Vooreerst kan de nieuwe Fiat 500 “la Prima” berline verkeersborden herkennen en de snelheid suggereren die u voor deze welbepaalde weg moet aanhouden. Eenmaal u de snelheid en afstand hebt ingesteld met de stuurwielbediening, zal het systeem autonoom de afstand bewaren van het voertuig voor u (van zodra u minstens 30 km/u rijdt) en vertragen wanneer het verkeer dat vereist. Net als een betrouwbare copiloot die u steeds zal bijstaan.
LANE KEEP ASSIST
Geen stress en meer rijplezier: van zodra u sneller dan 60 km/u rijdt, herkent de nieuwe Fiat 500 “la Prima” berline de lijnen van de baanvakken en zal hij u in het midden van uw baanvak houden. Zo wordt reizen een stuk veiliger.
PARK ASSIST
Rij relax, ook aan lage snelheid: u zal niet per ongeluk tegen een andere auto of een muur botsen. Indien u minder dan 13 km/u rijdt, detecteert de 360° parkeerassistent met 11 sensoren vooraan, opzij en achteraan elk obstakel rondom het voertuig en verwittigt hij de bestuurder wanneer hij in de buurt van een van deze voorwerpen komt.
Blind Spot Detection
Dodehoeken behoren tot het verleden: van zodra u tussen 15 en 140 km/u rijdt, detecteert de ultrasone sensor van de nieuwe Fiat 500 “la Prima” berline elk object in de dodehoeken, zowel aan de zij- als aan de achterkant van de wagen. Bovendien wordt u hiervan verwittigd met een geluidssignaal en een waarschuwingslichtje op de zijspiegel.
ACHTERUITRIJCAMERA
Hou eenvoudig alles in het oog, ook wat achter u ligt. Dankzij de achteruitrijcamera ziet u een duidelijk en scherp hoog resolutie beeld van alles wat zich achter de wagen bevindt op het infotainmentscherm van de nieuwe Fiat 500 “la Prima” berline. Het beeld wordt getoond met dynamische rasterlijnen en een centrale lijn toont de weg die u uitgaat wanneer u aan het stuur draait, zodat u een beter idee hebt van de afstand achter u.
AUTONOOM REMSYSTEEM
Nog meer veiligheid op de weg voor u en elke weggebruiker: de nieuwe Fiat 500 “la Prima” berline remt automatisch om aanrijdingen met voertuigen voor u, voetgangers of fietsers te vermijden of verzachten en dit tot een snelheid van 130km/u. Eerst verwittigt de wagen de bestuurder met een waarschuwingsgeluid en -indicator lampje, en indien de bestuurder niet reageert, remt het systeem de wagen om zo een potentiële aanrijding te vermijden of te verzachten.

Drowsy Driver Detection
Vermoeidheid is niet langer een probleem: de nieuwe Fiat 500 “la Prima” berline helpt u om niet in slaap te vallen achter het stuur. Het systeem detecteert de eerste tekenen van vermoeidheid door de zijdelingse bewegingen van de wagen te monitoren en u het advies te geven even te rusten aan de hand van een waarschuwingsgeluid en -indicator lampje
Veilig in je baanvak
Rij veiliger én en blijf eenvoudig op uw rijbaan: de nieuwe Fiat 500 “la Prima” berline helpt u om niet ongewild uw rijbaan te verlaten. U blijft op het juiste vak via een actieve actie op het stuurwiel waardoor u uzelf en anderen niet in gevaar brengt. Wanneer het systeem detecteert dat de wagen ongewild zijn rijbaan dreigt te verlaten, verwittigt het de bestuurder met een zichtbaar, hoorbaar en voelbaar signaal (zoals stuurwiel vibratie), zodat u gepast kan tegensturen.

NOODOPROEP
Altijd aan uw zijde, zeker in noodgevallen. Bij een ernstig ongeval waarbij airbags zijn opengegaan, wordt automatisch een noodoproep gelanceerd rechtstreeks vanuit een specifiek ingebouwd systeem in de nieuwe Fiat 500 “la Prima” berline naar het Europese noodnummer 112. Ondertussen worden ook uw positie en de staat van uw wagen doorgezonden, om de hulpverlening nog sneller te laten verlopen. Bovendien is de SOS-knop makkelijk bereikbaar, net voor de achteruitkijkspiegel binnenin, om bij nood snel hulp te krijgen. * * Het systeem wordt enkel geactiveerd bij een ernstig ongeval en het opengaan van de airbags.