Skip to content Skip to navigation

ELEKTRISCH RIJDEN EN AUTO-ONDERHOUD

Elektrisch rijden biedt heel wat voordelen: van technologie tot duurzaamheid, over onderhoud.
Elektrisch Rijden
Afremmen
Door de YouTube Player te gebruiken, bent u als gebruiker van deze website onderworpen aan de algemene gebruiksvoorwaarden van YouTube.
Onderhoud
Met de nieuwe elektrische Fiat 500 bespaart u meer dan enkel brandstof: de onderhoudskosten liggen tot 35% lager, vergeleken met een wagen met een verbrandingsmotor.
Door de YouTube Player te gebruiken, bent u als gebruiker van deze website onderworpen aan de algemene gebruiksvoorwaarden van YouTube.
FIAT GOe LIVE

Ontdek alle voordelen van een elektrische wagen met de FIAT GOe LIVE app, die het rijgedrag van gelijk welke wagen registreert en vergelijkt met de nieuwe Fiat 500. Schat de kost in van elke verplaatsing en ontdek de totale besparing die u realiseert met de nieuwe Fiat 500.

Product

Waarom wordt gezegd dat hij de ziel van de oude 500 heeft?

U herkent de wagen makkelijk als een 500 maar toch is hij helemaal nieuw. Ruimer, maar met dezelfde eigenschappen, een nieuwe persoonlijkheid en meer uitstraling. De nieuwe Fiat 500 bouwt verder op de elementen van de vorige generaties. Zo blijft hij de iconische stadswagen, met dezelfde eigenschappen qua stijl en uitgepuurd design. In alle omstandigheden klassiek en cool tegelijk.

Wat zijn de belangrijkste technische kenmerken?

De belangrijkste technische kenmerken zijn:
- Autonomie: tot 320 km WLTP in gecombineerde cyclus*
- Snelladen standaard: 85kW.
- Combo 2 slimme oplaadpoorten.
- 11kW AC met aanboordlader.
- EV Driving Cockpit voorverwarming en oplaadschema.
- Gloednieuw infotainment systeem met online diensten.
- Autonomous Driving level 2.

Op welke manier is hij groter dan de huidige 500? Hoe wordt dat vertaald in meer ruimte?

De nieuwe Fiat 500 is 61mm langer, heeft 22mm meer wielbasis, is 56mm breder, tot 17’’ wielen. 42mm extra binnenbreedte aan de voorstoelen, 10mm meer hoofdruimte aan de voorstoelen en 4.2 l extra opbergruimte, dankzij de nieuwe centrale console.

Wat is de autonomie van de nieuwe 500?

Tot 320 km in WLTP gecombineerde cyclus*, in normale weersomstandigheden.

Is de snellader standaard en beschikbaar op alle modellen?

Op «la Prima» is de snellader standaard (tot 85 kW). De overige modellen van het nieuwe Fiat 500-gamma worden later dit jaar voorgesteld.

Denkt u dat er in uw gamma vroeg of laat ook een ‘lager’ model komt?

U hebt net de «la Prima» ontdekt, het toppunt van stijl van de nieuwe 500-reeks. Er komt nog een compleet nieuw 500-gamma dat later dit jaar wordt voorgesteld.

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de “Opening Edition” en de “normale” versie?

«La Prima» wordt het toppunt van de nieuwe 500, met alle nieuwigheden van het merk wat betreft stijl en technologie die beschikbaar zijn voor deze wagen. De ‘opening edition’ kreeg enkele exclusieve kenmerken zoals het motorkap-monogram, de exclusieve interieurs met ledervrij dashboard en stoelen en een genummerde plaat voor de eerste 500 exemplaren in de belangrijkste landen. Het nieuwe Fiat 500-gamma wordt later dit jaar voorgesteld.
* De gegevens over de autonomie van de elektrische motor zijn het resultaat van prehomologatietests en werden bepaald volgens de WLTP-testprocedures. Deze preliminaire waarden kunnen afwijken van de officiële goedgekeurde eindwaarden.

In hoeveel kleuren is de opening edition beschikbaar? Hoeveel kleuren zijn er voorzien voor de “normale” wagen?

New Fiat 500 «la Prima» zal beschikbaar zijn in drie gloednieuwe kleuren, stuk voor stuk geïnspireerd door de natuur: Mineral Grey (metalic) dat voor de Aarde staat, Ocean Green (micalized) dat voor de zee staat en Celestial Blue (tricoat) als hulde aan de hemel. De kleuren voor het nieuwe 500-gamma worden later dit jaar voorgesteld.

Waarom wordt de nieuwe Fiat 500 enkel als cabrio voorgesteld?

De nieuwe Fiat 500 cabrio is de meest iconische vorm van onze juweeltje. Dat is meteen de reden waarom we besloten hebben om de nieuwe Fiat 500 in z’n mooiste ‘outfit’ te tonen: «la Prima» cabrio. Het is de enige elektrische cabrio met 4 stoelen, beschikbaar in Europa.

Zal hij een Seaqual interieur krijgen, zoals de Hybrid?

De nieuwe Fiat 500 «la Prima» krijgt een gloednieuw premium ledervrij interieur. De rest van het nieuwe Fiat 500-gamma wordt later dit jaar voorgesteld.

Zal de nieuwe Fiat 500 ook beschikbaar zijn in een hatchback-versie? Wanneer zal die versie op de markt komen?

U hebt net de nieuwe Fiat 500«la Prima» cabrio ontdekt, de meest iconische uitvoering van ons nieuwe pareltje. Dit is nog maar de eerste stap in de lancering van de nieuwe 500. Alle details over de volgende stappen worden later dit jaar bekendgemaakt.

Biedt de nieuwe Fiat 500 de “One pedal driving” ervaring?

De nieuwe Fiat 500 is uitgerust met een EV-mode selector die de bestuurder 3 keuzes biedt om de meest geschikte rijstijl te vinden: NORMAL, RANGE en SHERPA. De NORMAL-mode biedt een rijstijl die zo nauw mogelijk aansluit bij die van wagens met een klassieke brandstofmotor, met een verminderde tussenkomst van het EV regeneratie-effect op het rempedaal.
De RANGE-mode daarentegen biedt wel de ONE PEDAL DRIVE ervaring, die de regeneratie optimaliseert door het combineren van de klassieke versnelling via het rechterpedaal, met een veel hogere graad van snelheidsafname dan in een traditionele wagen.
Wanneer de bestuurder zijn voet van het pedaal haalt, vertraagt de wagen sneller dan een wagen met een klassieke brandstofmotor, zelfs tot stilstand in sommige omstandigheden.
De bestuurder moet wel nog het rempedaal gebruiken om tot volledige stilstand te komen, en eenmaal hij daaraan gewend is, zal hij enkel nog het rempedaal moeten indrukken bij noodsituaties, zodat hij steeds minder vaak de rechtervoet zal moeten switchen van het ene naar het andere pedaal.
De SHERPA-mode optimaliseert de restcapaciteit van de batterij, via een zachtere en lagere reactie van het gaspedaal, een begrensde maximumsnelheid aan 80 km/u en het automatisch uitschakelen van airco en andere functies (zetel-, voorruit- en spiegelverwarming), al kan de bestuurder deze wel steeds inschakelen.

Wat is de prijs van «la Prima»?

De prijs van «la Prima» cabrio is €37.900 in Europa (nationale overheidspremies niet inbegrepen) -> to be locally updated

Ga naar Q&A
// Start script Treasure Data // End Script Treasure Data