Nieuwe Fiat 124 spider: een exclusieve film (Zo Vader, Zo Zoon) van het merk die wordt uitgezonden op zondag 12 juni op alle televisiezenders naar aanleiding van Vaderdag.

donderdag 9 juni 2016

· De Fiat 124 spider viert zijn 50ste verjaardag in 2016
· Ter gelegenheid van deze verjaardag wordt de nieuwe generatie van de Fiat 124 spider gecommercialiseerd
· Twee generaties zullen op originele manier gevierd worden deze zondag 12 juni ter gelegenheid van Vaderdag

Net zoals de Fiat 500 in 1957 is de Fiat 124 spider emblematisch voor de Italiaanse automobielcultuur. Op het punt om, net zoals de kleine stadswagen die vernieuwd werd in 2007 en 2015, een gevierd wereldicoon te worden.

Net zoals dat het geval was voor de Fiat 500 zal de nieuwe Fiat 124 spider zijn grote comeback maken vijftig jaar na de lancering van het origineel model. De eerste Fiat 124 Spider werd voor het eerst gecommercialiseerd in 1966! Een hele tijd geleden dus.

De eerste serie heeft een hele generatie weten te verleiden - en doet dat nog steeds - sinds de jaren 60. Veel bestuurders van toen zijn ondertussen zelf vader geworden! Dat gaf Fiat de idee om een film te ontwikkelen (Zo Vader, Zo Zoon) die twee generaties in beeld brengt (vader en zoon) aan het stuur van het origineel model en het nieuwe. Dit (vriendschappelijk) « conflict » tussen generaties wordt in deze film geïllustreerd; beide generaties worden getoond(de 124 spider zelf maar ook de bestuurders) op de weg en in een adembenemend mooi landschap.

Deze publicitaire film wordt op 12 juni uitgezonden op alle nationale Belgische zenders, ter gelegenheid van Vaderdag. Materie genoeg om gepassioneerde conversaties te hebben in familieverband tijdens de traditionele zondagslunch!

Brussel, 9 juni 2016