Officiële voorstelling van de nieuwe Fiat « 500L by IKKS »

woensdag 10 juni 2015

  • De nieuwe Fiat 500L by IKKS officieel voorgesteld in de flagship store van IKKS in Antwerpen
  • FCA Belgium en IKKS ontwerpen een nieuwe speciale serie: de Fiat 500L by IKKS
  • Vanaf heden beschikbaar voor een testrit bij de verdelers van het merk Fiat in België en het Groothertogdom Luxemburg

Fiat, het Italiaanse glamour automerk en IKKS, het Franse rock chic ‘prêt-à-porter' merk, werken op de Belgisch-Luxemburgse markt samen en realiseren een nieuw model: de Fiat « 500L by IKKS ».

Dit nieuw model, in avant-première voorgesteld in de flagship store van IKKS in Antwerpen op 3 juni, biedt het uniek design van de Fiat 500L waarvan de stijl geïnspireerd werd op deze van de oorspronkelijke Fiat 500; het concept van een functionele « monospace », specifiek ontworpen voor de ganse familie en de creatieve ultra-mode stijl van IKKS.

De nieuwe Fiat 500L by IKKS is gebaseerd op een Fiat 500L Pop Star en is beschikbaar in drie kleuren: wit, zwart of grijs. Op het vlak van specifieke uitrusting voor deze speciale serie noteren we de elektrische ruiten achteraan, een interieur in gecombineerd stof/simili-afwerking, parkeersensoren achteraan, aluminium 16 duim velgen in zwarte of witte kleur. De nieuwe Fiat 500L by IKKS is beschikbaar met vier motorisaties: 1.4 MPI 95pk en 1.4 MultiAir 120 pk benzine en 1.3 MultiJet II 85 pk of 1.6 MultiJet II 105 pk diesel.

De unieke en exclusieve stijl van de Fiat 500L by IKKS wordt nog versterkt door de personalisatie die de stilisten van Fiat en IKKS hebben ontwikkeld speciaal voor deze serie. Qua exterieur vinden we een "python" textuur terug - DNA van de casual chic stijl van IKKS - op de flanken en een logo op de centrale deurstijlen van de auto.

In het interieur merken we decoratieve IKKS-elementen op. Deze vinden we terug op alle collecties leder tassen van het merk. Voor de « elegante klant » die het privilege heeft deze exclusieve serie te bezitten (of er simpelweg in mee te reizen), biedt IKKS één van hun iconische leder tassen mee, The Waiter, om op deze manier in perfecte harmonie te zijn met de chic stijl van de Fiat 500L by IKKS.

« De Fiat 500-familie, of het nu gaat om de compacte berline die overal ter wereld gekend is of de meest recente SUV 500X, slaagt erin om alle generaties en alle types van klanten, mannen en vrouwen te verenigen », verklaart M. Eric Courtioux, Directeur Marketing van Fiat Chrysler Automobiles Belgium. « Met de 500L by IKKS, die zich specifiek op de families richt, is Fiat opnieuw in staat zijn creativiteit op een perfecte manier te linken aan het beste op het vlak van functionaliteit.»

De nieuwe Fiat 500L by IKKS is vanaf heden beschikbaar in het officiële dealernet van Fiat in België en Groothertogdom Luxemburg vanaf €17.990 (€17.395 op de Luxemburgse markt), voor de versie uitgerust met de 1.4 MPI 95 pk-benzinemotor.

Brussel, 2 juni 2015


Wat betreft FCA Belgium :
FCA Belgium behoort tot Fiat Chrysler Automobiles (FCA) en verdeelt de merken Fiat, Fiat Professional (Lichte Bedrijfsvoertuigen), Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Jeep en Mopar (diensten, accessoires en originele wisselstukken) op de Belgische en Luxemburgse markten, door een netwerk van erkende verdelers, waarvan drie zones in de Brusselse regio direct behoren aan FCA: Motor Village Delta, Motor Village Meiser en Motor Village Drogenbos.

Wat betreft IKKS :
IKKS is een filosofie... een uitgesproken creatieve chic stijl, vertaald door vrijpostige urbanistische looks. Reeds meer dan 25 jaar weet het merk zich te onderscheiden door een authentieke stijl en een sterke persoonlijkheid, en staat voor een globaal concept, prêt-à-porter en accessoires, die we terugvinden in alle lijnen women, men en junior. Eveneens de stijl van een prêt-à-porter merk ‘à la parisienne'. Het merk is reeds meer dan 12 jaar aanwezig in België met een eerste boetiek in Knokke in 1992 en vandaag de dag 24 Belgische boetieks waarvan 2 flagships in Antwerpen en Brugge, en 5 boetieks in Luxemburg. Stuk voor stuk unieke locaties die de nieuwe collecties van IKKS tonen, in een rock universum met een easy chic spirit, hedendaags en dynamisch. Voor de collectie lente-zomer 2015 kondigt IKKS een nieuwe modewissel aan door zich te omgeven met gezichten uit fashionwereld, waaronder de it-girl en French Top, Camile Rowe. Gezien de sterke impact van een eerste samenwerking heeft IKSS ervoor gekozen de samenwerking verder te zetten voor het seizoen herfst-winter 2015 en baseert zich op een uitgesproken Franse, ‘à la parisienne' zeer casual chic stijl. Reeds meerdere seizoenen drukt het merk zich uit in zwart/wit, een stijl die duidelijk het statuut van premium- en luxemerk bevestigd.

Aanverwant nieuws

500L: A Fiat Design Approach

Na de wereldpremière op het Autosalon van Genève tonen we u vandaag het design van de nieuwe Fiat 500L.

18.04.2012